Chcesz, by twoja firma była postrzegana jako godny zaufania partner? A może prowadzisz restaurację i pragniesz, by Twoi klienci zjadali więcej? Zaufaj potędze kolorów i sprawdź, które z nich pomogą kształtować Twój biznes, a których lepiej nie nadużywać, a nawet unikać. Tym razem na warsztat wzięliśmy zielony, turkusowy i niebieski.
ZIELONY
To kolor związany z naturą, środowiskiem i zdrowiem. Równoważy emocje, dając poczucie spokoju. Jest symbolem wzrostu i witalności, wiąże się odnową. Dotyczy równowagi i harmonii umysłu, ciała i emocji. Pomaga w podejmowaniu decyzji. Wywołuje współczucie i potrzebę opieki, dlatego sprawdza się przy produktach związanych z małymi dziećmi. Ponadto zachęca do życzliwość i hojności. Ciemne odcienie kojarzą się z pieniędzmi, bogactwem i prestiżem, natomiast jasne odnoszą się do wzrostu i świeżości. Jest wykorzystywany m.in. w bankowości. Uwaga: nadmiar zielonego może prowadzić do uczucia zazdrości, chciwości i egoizmu.
Słowa kluczowe dla koloru zielonego:
Pozytywne
wzrost i witalność, odnowa i odbudowa, samodzielność, rzetelność i niezawodność, emocjonalnie zrównoważony i spokojny, miłośnik przyrody, ukierunkowany na rodzinę, sympatyczny, współczujący i opiekuńczy, miły i wierny, z wysokim poczuciem moralności, elastyczny, zachęca do działalności społecznej.
Negatywne
zaborczy i materialistyczny, obojętny i nadmiernie ostrożny, zazdrosny, samolubny, chciwi i skąpy, przebiegły, hipochondryk
TURKUSOWY
Wpływa na umiejętności komunikacyjne i autoekspresji. Turkusowy uspokaja emocje i inspiruje do pozytywnego myślenia. Jest korzystny dla każdej firmy związanej z komunikacją, w tym mediów, nauczycieli, szkoleniowców, a także działalności związanych z technologiami komputerowymi. Turkus to dobry kolor dla klinik i lekarzy, ponieważ równoważy emocje i uspokaja. Doskonale sprawdza się także na opakowaniach produktów czyszczących, ponieważ jest odzwierciedleniem schludności i porządku. Jednak należy uważać, ponieważ zbyt dużo turkusu tworzy poczucie niezdecydowania.
Słowa kluczowe dla koloru turkusowego:
Pozytywne
komunikacja, jasność myśli, równowaga i harmonia, spokój, kreatywność, autoekspresja, współczucie, gojenie i samowystarczalność
Negatywne
chełpliwość, tajność, zawodność, powściągliwość, oszustwo, stronniczość
NIEBIESKI
Niebieski jest jednym z najbezpieczniejszych kolorów w działalności biznesowej. Sprawdza się w większości zastosowań, ponieważ jest kojarzony z uczciwością, zaufaniem i niezawodnością, a zatem przyczynia się do budowania lojalności klientów. Niebieski oznacza także rzetelność i odpowiedzialność. Jest kojarzony z komunikacją personalną w odróżnieniu od komunikacji masowej. Uspokaja, zmniejszając napięcie i poczucie lęku. Spowalnia tętno i zmniejsza apetyt. Tworzy poczucie przestrzeni. Dodaje siły i działa terapeutyczne na umysł i ciało.
Dobrze wpływa na wizerunek korporacji. Jest polecany firmom prowadzących działalność księgową, ubezpieczeniową, bankową i innych instytucji finansowych,których filarem działalności jest zaufanie i wiarygodność. Jest korzystny także dla organizacji politycznych, religijnych i firm prawniczych.
Niebieski nie powinien być stosowany w przedsiębiorstwach związanych z żywnością, z uwagi na fakt, że jest to kolor, który nie występuje naturalnie w żywności. Jedynym wyjątkiem jest cukier, w jego przypadku niebieski lub miks niebieskiego z różowym jest stosowany na opakowaniach, ponieważ kojarzy się ze słodyczą.
Należy pamiętać, że nadmiar koloru niebieskiego może sprawić, że nasza oferta będzie postrzegana jako sztywna, a nawet nudna!
Słowa kluczowe dla koloru niebieskiego:
Pozytywne
lojalność, zaufanie i uczciwość, taktowny, opiekuńczy i zainteresowane, wiarygodność i odpowiedzialność, konserwatyzm i wytrwałości, uporządkowany, oddanie i kontemplacja, cisza i spokój
Negatywne
sztywne, podstępny i złośliwy, obłudne, przesądny i emocjonalnie niestabilny, zbyt konserwatywne, przewidywalne, słaby, pamiętliwy i oziębły, manipulacja, niewierność