Zapewne wielokrotnie zastanawialiście się, dlaczego niektóre produkty stają się kultowe, a inne nie? Idea, użyteczność, długowieczność? Wszystkie te aspekty wpływają na rozpoznawalność danej marki. Istnieje jeszcze kilka sprawdzonych sposób na identyfikację produktu i wyróżnienie go na tle konkurencji. Jednym z nich jest custom publishing.
Z gąszczu technik marketingowych, dziś chciałam Ci przedstawić content marketing, a właściwie jedną z jego ciekawych form, czyli custom publishing. Jego celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku marki, wywoływanie dobrych skojarzeń i budowanie relacji z klientami, a w konsekwencji oczywiście sprzedaż. Tyle z teorii. Jeśli dotąd myślałeś, że custom publishing sprawdza się wyłącznie w branży FMCG, pokażę Ci, że może na nim skorzystać branża budowlana i wnętrzarska.
Czym jest custom publishing?
Profesjonalny magazyn firmowy łączy cele marketingowe przedsiębiorstwa z potrzebami informacyjnymi docelowych odbiorców. Dzieje się tak poprzez dostarczanie treści redakcyjnych – za pośrednictwem druku, Internetu i innych mediów – na tyle wartościowych, że kierunkują zachowanie odbiorcy w pożądaną przez nas stronę. Krótko mówiąc, custom publishing sprzedaje twój produkt lub usługę, kształtując przy tym określone postawy.
Firmowe publikacje nie są wymysłem naszych czasów. Od wieków stanowią realną praktykę marketingową. Pierwszą uznaną, niestandardową publikacją był magazyn The Furrow John Deere, który zaczęto wydawać pod koniec lat dziewięćdziesiątych XIX wieku. Podpowiadał wówczas rolnikom sposoby na osiągniecie większych zysków.
Zadbaj o treści
Dziś treści są wymogiem marketingowym, aby skutecznie sprzedawać towary i usługi. To kierunek nadany przez media społecznościowe, procesy generowania leadów czy optymalizacje wyszukiwarek. W przeszłości bariery wejścia na rynek w celu tworzenia i rozpowszechniania contentu były wysokie. Choćby z uwagi na zaporowe koszty produkcji i dystrybucji. Dzisiaj, niemal każdy może być sprzedawcą treści w mniej niż pięć minut. I właśnie dlatego ich jakość jest ważniejsza niż kiedykolwiek.
Inspire book
Jedną z ciekawych form publikacji firmowych, które chciałabym Ci przedstawić, są tzw. inspire booki. To zestawienia w formie katalogów w różnych formatach – prezentujące kolekcje rozwiązań bądź realizacji, czy idee firmy, a także informacje z życia branży, prezentacje sylwetek pracowników i wiele innych. Są doskonałym narzędziem dla pracowników działów handlowych i nie tylko, ale o tym za chwilę. O ich skuteczności najlepiej świadczy fakt, że wiele firm decyduje się na wydawanie ich cykliczne raz na pół roku, na kwartał, a nawet co miesiąc.
Inspire booki w zależności od obranych celów i potrzeb, to rzeczywiście coś więcej niż katalog produktowy. Dobrze zaprojektowane i wydane przyciągają wzrok. Chętnie się do nich wraca. Jeśli oprócz zdjęć zawierają także informacje o parametrach technicznych produktu, czy możliwości ich wykorzystania, stanowią też wsparcie techniczne.
Warto zobaczyć, jak robi to ROCKFON. Duński dostawca rozwiązań akustycznych do wnętrz, od kilku lat przygotowuje magazyn INSPIRED BY YOU. Każdy numer ma inny temat przewodni, łączy je jedno – spora dawka wiedzy technicznej, okraszonej wypowiedziami architektów i przedstawicieli branży z całego świata, a także mnóstwo zdjęć z realizacji pokazujących, jak produkt wygląda w budynku i jaki efekt można osiągnąć dzięki jego zastosowaniu. To lektura obowiązkowa dla projektantów, akustyków i miłośników pięknych obiektów.
Czy wiesz, że obecnie 9 na 10 firm w Ameryce Północnej wykorzystuje marketing treści. Tam, gdzie w przeszłości content był postrzegany jako dodatek, dziś jest niezbędny.
Pamiętaj reklama to luksus, treść jest niezbędna do przetrwania!
Chcesz inspirować swoich klientów?
Marzysz o tym, by Twoja firma wydawała magazyn?
Potrzebujesz treści?
Napisz do mnie, razem możemy stworzyć coś fajnego: ania@niebiskiocean.pl