Jednym z najważniejszych elementów sklepu internetowego są bez wątpienia prezentowane tam produkty. To właśnie one sprawiają, że klienci interesują się ofertą sklepu, przeglądają ją, porównują, po czym dokonują zakupu.
Konsumenci przeglądający asortyment platform sprzedażowych w pierwszej kolejności zwracają uwagę na zdjęcia oraz opis produktu. Zarówno zdjęcie, jak i rzetelny opis są nie tylko nieodłącznym elementem każdego sklepu online, ale przede wszystkim motorem napędowym e-sprzedaży.
Przeglądając ofertę licznych sklepów online można stwierdzić, że większość produktów na zdjęciach prezentowanych jest w sposób poprawny. Istnieje jednak kilka szczegółów, które sprawią, że jeden produkt wygląda lepiej, a drugi znacznie gorzej. Zatem, co wpływa na atrakcyjność zdjęć w sklepie internetowym?
Jeden produkt z różnych perspektyw
Kupując produkt w tradycyjnym sklepie, oglądamy go z każdej strony – z przodu, z tyłu, z boku. To rzecz naturalna. Podobnie powinno być również tutaj. Prezentując produkt na jednym ujęciu w znacznym stopniu ograniczamy działania użytkownika – nie ma on możliwości dojrzenia potencjalnych atutów produktu. W momencie, kiedy przedmiot zostanie pokazany z różnej perspektywy, na kilku zdjęciach, kupujący ma możliwość zapoznać się z produktem i dokonać jego dokładnej oceny.
Zoom na detale
Prezentując produkt warto zadbać również o fotografie przedstawiające go z bliska. Zdjęcia detali doskonale pokazują np. fakturę, gramaturę, strukturę czy dokładny kolor prezentowanego przedmiotu. To dość istotne, zwłaszcza w przypadku zdjęć odzieży czy mebli. O wiele łatwiej zdecydować o zakupie nowej kanapy przez Internet, kiedy można dokładnie zobaczyć rodzaj tkaniny, czy sposób jej przeszycia.
Obok tradycyjnych packshotów dobrze sprawdzą się również zdjęcia typu lookbook. Są to zdjęcia przedstawiające produkty w konkretnej aranżacji bądź pokazuje się w trakcie użytkowania. Lookbook wykorzystywane są głównie w modzie, ale także w branży wnętrzarskiej czy spożywczej.
Dość popularne jest również prezentowanie produktu na zdjęciu 360. Robiąc zakupy online, kupujący nie ma możliwości dokładnego obejrzenia produktu z każdej strony. Dzięki prezentacji produktu metodą 360 konsument dostaje możliwość obejrzenia przedmiotu pod każdym kątem, dokładnie tak, jak robi to podczas standardowych zakupów.
Wersja mobile
Na koniec warto wspomnieć, że zdjęcia produktowe powinny dobrze wglądać nie tylko na ekranie monitora, ale również w wersji mobilnej. Według Gemius, w 2017 roku aż 47% osób zrobiło zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. Dlatego warto zadbać, aby zdjęcia produktowe prezentowały się równie dobrze na smartfonie czy tablecie. Również na tych urządzeniach, klient powinien mieć możliwość powiększenia przedmiotu na zdjęciu czy też obejrzenia go na kilku ujęciach.
W sprzedaży online, jak w życiu, liczy się przede wszystkim pierwsze wrażenie. Opis produktu jest istotny, ale to fotografia jest zasadniczym czynnikiem determinującym atrakcyjność produktu w oczach kupującego. To właśnie dobre zdjęcie przykuwa uwagę, buduje rozpoznawalność marki i zaufanie do e-sklepu.